A ty jesteś zwolniony z teorii ?!

A ty jesteś zwolniony z teorii ?!

Zwolnieni z Teorii

Z wielką przyjemnością przedstawiamy Wam projekty tworzone przez naszych uczniów i uczennice w ramach ogólnopolskiej platformy edukacyjnej „Zwolnieni z Teorii”.  To bardzo ciekawa inicjatywa, samodzielnie tworzona przez uczniów, mająca na celu zmianę otoczenia na lepsze lub pomoc innym.

Program polega na stworzeniu i realizacji własnego projektu społecznego, który jest wspierany i oceniany przez Mentora platformy. Uczniowie działają w praktyce i w ten sposób zyskują doświadczenie i kompetencje, trudne do zdobycia tradycyjnymi metodami. Po ukończonym projekcie otrzymują międzynarodowy certyfikat zarządzania projektami PMI – Project Management Institute. Jest to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tysięcy managerów z całego świata.

Każdy projekt jest realizowany w ramach jednej z następujących kategorii: wydarzenie publiczne, reklama społeczna, zbiórka charytatywna, projekt technologiczny. Koordynatorką programu “Zwolnieni z Teorii” jest w naszej szkole jest Pani Profesor Monika Cieślak, a zespoły projektowe są już obecnie na etapie realizacji.

#1 Eko Pszczółki

Pierwszy projekt tworzony przez uczniów i uczennic naszej szkoły z klasy 2C nazywa się „Ekopszczółki”.  Dotyka on problemów dotyczące zanieczyszczenia środowiska, ekologii, flory i fauny lasów oraz oceanów, a także podstawy ekosystemu – pszczół. 

„Zamierzamy przedstawić ten problem w ciekawy sposób za pomocą postów z ciekawostkami na naszej stronie na Facebooku oraz poprzez zorganizowanie konferencji z uczniami i pokazanie jak ważna jest ochrona środowiska, do jakich skutków prowadzi niestosowanie jej i jak można o nią dbać.” – wypowiada się na temat projektu jeden z członków zespołu.

Poniżej podajemy wam link do ich strony na Facebooku:

https://www.facebook.com/Eko-Pszczółki-105827148039648/

#2 Świadomi

Kolejny projekt to „świadomi”, który ma na celu zainteresować ludzi i pokazać im różne strony psychologii, od chorób poprzez różnego rodzaju zaburzenia, do zjawisk psychologicznych. Prowadzą go dwie uczennice z klasy 2e2.

 „Nasz plan zakłada trzy etapy, a każdy z nich będzie realizowany na Instagramie, ponadto etap drugi, będzie również na Tik Toku:

  1. Ankiety, które pokażą nam, na czym warto się skupić i jaki jest ogólny poziom wiedzy, wśród naszych odbiorców.
  2. Posty, które będą zawierać ciekawą i sprawdzoną wiedzę. Jednocześnie, nie zabraknie, wiele ciekawostek ze świata psychologii.
  3. Ankiety, które pokażą, czy nasz projekt zrealizował cel i zmienił choć trochę światopogląd i wiedzę naszych odbiorców.

„Aktualnie znajdujemy się na drugim etapie, zakończyłyśmy przeprowadzanie i analizę ankiet. Pokazały nam one, że problem faktycznie istnieje i jest dość spory. Jest to po części bardzo dołujące, jednak nas motywuje do działania! Więc jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś nowego i poznać zakamarki psychologii, a przy okazji nas wesprzeć, wpadnijcie do nas i zostańcie na dłużej!” – mówi jedna z dziewcząt prowadzących projekt – Agatha Krasowka-Łubocka.

A oto linki do ich social mediów, na które serdecznie zapraszamy:

https://www.instagram.com/swiadomi_

https://www.tiktok.com/@swiadomi_?lang=pl-PL

#3 Ekologia wspólna sprawa

Następnym projektem stworzonym przez naszych uczniów jest projekt „Ekologia Wspólna Sprawa”, który jest prowadzony przez samorządową grupę naszej szkoły- „EkoLoxi”. Tworzą go uczennice i uczeń z klasy 3b, 2e1 oraz 1b.  Ich projekt ma na celu uświadomienie ludzi, jak ważna w dzisiejszych czasach jest ochrona środowiska. 

„Zamierzamy przeprowadzić akcje na terenie Biskupina, a później całego Wrocławia, polegającą na sadzeniu roślin przyjaznym owadom, na co dostaliśmy mikro granty od naszego miasta oraz zorganizowanie lekcji edukacyjnej na temat ochrony naszej planety.” – przedstawiają projekt jego reprezentanci. 

Ich konto na Instagramie znajdziecie tutaj: https://instagram.com/ekologia_wspolna_sprawa?igshid=i2w9j1mrtnjr

#4 Violentian

Projekt „Violentiam” dotyczy przemocy. Prowadzą go uczennice z klasy 2d. Ich celem jest pokazanie, że zamiast przemocy można wybrać inne alternatywy, takie jak cierpliwa rozmowa i zrozumienie zarówno drugiej osoby, jak i naszych małych pupili, którzy rozumieją więcej, niż nam się wydaje.

„Nasza grupa zajmuje się problemem, który nie dotyczy jedynie poszczególnych osób, lecz w dużej mierze nas wszystkich. Wspólnie pokażemy wam, że istnieją inne sposoby, niż przemoc.” – wypowiadają się na temat swojego projektu jej przedstawicielki.

Oto link do ich konta na Instagramie: https://instagram.com/_violentiam_?igshid=zpqh6m8bdyka

#5 Klimatyczni

Projekt „Klimatyczni” jest prowadzony przez uczennice z klasy 1a.  Dotyczy ekologii i realizowany jest w zabawny i ciekawy sposób.  

„Naszym zadaniem jest pokazanie ludziom, że ich działania, szkodzą naturze, niszczą klimat, a tym samym miejsca, gdzie znajdują się domy zwierząt oraz gdzie są szczęśliwe. Ludzie nie zdają sobie sprawy, jak dużo CO2 emitujemy do atmosfery oraz jak nasze działania wpływają na środowisko. Dlatego mamy zamiar uświadomić jak największą grupę osób, o tym, co się dzieje z przyrodą, klimatem na naszych social mediach”. – mówi jedna z kandydatek projektu.

Ich media społecznościowe: 

Instagram: https://instagram.com/klimatyczni_?igshid=11mol3elmiau2

Facebook: Klimatyczni 

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia stron projektów uczniów naszej szkoły w Internecie oraz wspieranie ich poprzez lajkowanie, oraz komentowanie wpisów i zdjęć. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.