Konferencja Zwolnieni z Teorii – ,,No weed”.

Konferencja Zwolnieni z Teorii – ,,No weed”.

Nowy projekt zespołu „NOweed” w ramach programu Zwolnieni z Teorii

18 października 2021 r. uczennice klasy 3B: Hania Kłys, Milena Miernicka, Kinga Kołecka oraz Julia Dembska zorganizowały wykład połączony z warsztatami na temat szkodliwości uzależnień.

Dziewczęta zwróciły szczególną uwagę na to, abyśmy nie byli bierni w razie spostrzeżenia problemu u osób nam bliskich, u których zauważymy nagłą zmianę zachowania, bądź podejrzane sygnały takie jak: drżenie rąk, gwałtowne obniżenie się poziomu cierpliwości i przekrwione oczy.

Dowiedzieliśmy się z wykładu, że uzależnić się można w każdym wieku, ale reagować powinniśmy zawsze, zgłaszając to choćby komuś zaufanemu np. rodzicowi, nauczycielowi, psychologowi szkolnemu, który będzie w stanie zareagować. Może być to jednak trudne albo wręcz niemożliwe. Problem w tym, że mocno uzależnieni mają moment zatajenia. Oznacza to, że nie przyznają się do brania substancji odurzających i kłamią, byle przyjąć narkotyk lub inną używkę. Nie należy jednak nigdy działać na własną rękę, ponieważ możemy tak tylko zaszkodzić osobie uzależnionej.

Osoby uzależnione, ze zdiagnozowanym problemem, chodzą na terapię trwającą latami, a niekiedy nawet przez całe życie lub są umieszczane w ośrodkach do spraw uzależnień. Nie jest to jednak obowiązkowe, jeżeli pacjent nie chce się wyleczyć, terapia nie przyniesie skutków.

Oprócz poruszenia problemu narkotyków, zostały również uwzględnione inne uzależnienia w formie przestrogi, abyśmy mieli świadomość, że w nałóg można wpaść również od produktów powszechnie dostępnych. Podczas wykładu dochodziło często do interakcji, zaproszeni uczniowie i nauczyciele chętnie zabierali głos, dzieląc się ciekawymi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Prowadzące oddawały głos, nadając tym samym dynamiki prezentacji. Mówiąc i słuchając historii uczniów sami dostrzegliśmy, jak wiele istnieje typów nałogów, choćby uzależnienie od: nauki, gier komputerowych, papierosów, zakupów czy cukru.

Przystępne podanie wiedzy oraz wejście w interakcję z uczniami sprawiło, że wiele informacji zachowało się w pamięci, a przyjemna atmosfera sprzyjała aktywnemu włączeniu się w wykład.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.